امروز : جمعه, 10 فروردين 1403

shahre-hoshmand         

:::

 

نقد اثر برنده جایزه اول بخش کارتون سومین چِلگی کارتون و کاریکاتور ایران توسط استاد شهرام شیرزادی

_________________________________________

"موضوع بخش کارتون چِلِگی سوم شانس بود"

اولا بهشون باید احسنت گفت.اثر و اجرای ان عالی بود.
دوما ایشون موضوع خوبی را انتخاب کرده است.
در مورد اجرا در فریم اول پس زمینه سفید انتخاب بسیار خوبی بوده است چراکه شخصیت ها بهتر دیده می شوند.
درمورد کمیک استریپ باید بگم به نظر من اگر کادر بندی شده بود خیلی بیشتر اثرگذار بود، که خب کادر بندی انواع مختلفی داره و میشه ازشون استفاده کرد.
کمیک استریپ در واقع بیان داستان یا دنباله آن است.
باید طوری باشد که بیننده وقتی اثار شمارا میبیند گیج نشود و داستان و قسمت هایش را بتواند درک کند.

-چرا کمیک؟
در سال های اخیر کاراکترهای کمیک از کاغذ و جوهر فراتر رفته اند و تبدیل به پدیده هایی جهانی شده اند. امروز ما «اونجرز» را داریم که تبدیل به سومین فیلم پرفروش تاریخ سینما شده است. فیلم «بتمن آغاز می کند» و «مرد آهنی»، هم هستند که سردمدار جریانی از اقتباس کمیک بوک ها شده اند. جریانی که حالاحالاها ادامه خواهدداشت. اما دلیل این همه توجه به کمیک ها و از طرف دیگر به فیلم هایی که از روی کمیک ها ساخته شده اند، چیست؟

شاید مهم ترین دلیل، پیچیدگی شخصیت های قهرمان و ضدقهرمان در این آثار است. ضمن اینکه امروزه کمیک ها و کاراکترهای درون آن معانی و ارزش عمیق تری برای مخاطبان خود دارند و مخاطبان، خودشان را به کاراکترهای کمیک نزدیک تر می بینند امروز برخلاف گذشته، با وجود قدرت زیاد ابرقهرمان های کمیکی، آنها بعضا با مشکلاتی هم دست و پنجه نرم می کنند که شاید برای مردم عادی هم پیش بیید.
شخصیت های منفی دیگر آدم های روانی نیستند که بی دلیل آدم بکشند، بلکه درست یا غلط برای رفتار خود دلیل دارند و... علاوه بر اینها در کمیک ها شاهد قصه گویی به صوئرت ناب هستیم. فرمی که کمیک ها دارند به نویسندگان اجازه این کار را می دهد تا دیوانه وارترین ایده ها را به تصویر بکشند بدون آنکه نگران مخاطب، هزینه تولید و هزار و یک مساله دیگر باشند و... دلیل دیگر شاد متن کم و تصاویر بسیار زیاد و مهیج کمیک ها باشد که خوانندگان تنبل امروز را بیشتر به این سبک علاقه مند می کند

 .............................................................

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

.

radiosite11chelegi

ایران کارتونتبریز تونشیرین طنز