امروز : پنج شنبه, 09 فروردين 1403

shahre-hoshmand         

:::

در حاشیه هشتمین جشنواره سراسری کارتون حوزه هنری خراسان شمالی / سید مسعود شجاعی طباطبایی : ضرورت افزایش حمایت نهادهای فرهنگی از جشنواره سراسری کاریکاتور خراسان شمالی

__________________________________________

مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری با استقبال از برگزاری هشتمین جشنواره سراسری کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی، گفت: باید در برگزاری جشنواره کاریکاتور از ظرفیت و توانمندی ارگان‌ها، سازمان‌ها و نهادهای استان به نحو احسن استفاده شود. 

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری خراسان شمالی، سیدمسعود شجاعی طباطبایی، مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری تهران و مدیر خانه کاریکاتور انقلاب، با تأکید بر همگرایی و همکاری فعالان عرصه کاریکاتور برای اعتلای جایگاه این هنر در کشور، اظهار کرد: باید با پرهیز از موازی کاری به سمت هم‌افزایی حرکت کرد.

وی افزود: باید از تمام ظرفیت‌های موجود برای ارتقای این هنر ارزشی و هنر برآمده از زحمات کم‌نظیر جوانان عرصه کاریکاتور استفاده کنیم.

شجاعی طباطبایی با بیان اینکه برای رشد و بالندگی هنر کاریکاتور به کمک و همراهی همه جریان‌ها نیاز داریم تا شاهد خلق آثاری بدیع و فاخر باشیم، اضافه کرد: الآن زمان خط و خط‌کشی نیست و همه باید فارغ از هرگونه موضع‌گیری سیاسی به دنبال هم‌افزایی و ارتقای این هنر ارزشی باشیم

مدیرمسئول مجله کیهان کاریکاتور با قدردانی از مسئولان حوزه هنری خراسان شمالی و عباس ناصری هنرمند مطرح عرصه کاریکاتور در برگزاری موفق هفت دوره جشنواره سراسری کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی، اضافه کرد: حوزه هنری خراسان شمالی و عباس ناصری با بضاعت موجود در خراسان شمالی توانسته‌اند یک‌تنه هنر کاریکاتور را نه‌تنها به ایران بلکه به تمام دنیا معرفی کند.

وی ادامه داد: عباس ناصری و همکاران توانسته با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های موجود، در هر دوره نسبت به دوره قبل موفق‌تر عمل کرده و با شناسایی هنرمندان جدید و توانمند عرصه کارتون و کاریکاتور به‌ویژه هنرمندان شهرستانی و جوان، گام مهمی در راستای اعتلای هنر کاریکاتور بردارند.

شجاعی طباطبایی با تأکید بر حمایت از این جشنواره، تصریح کرد: اینکه با کمترین امکانات چنین جشنواره تخصصی برگزار شود که خروجی‌های ارزشمندی هم دارد، بسیار مهم و تأثیرگذار است و ما در مرکز هنرهای تجسمی تهران از هیچ کمکی در حمایت از این جشنواره دریغ نمی‌کنیم.

وی گفت: امیدوارم شرایطی فراهم شود که برخی ارگان‌ها و سازمان‌ها نظیر نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از جشنواره سراسری کاریکاتور خراسان شمالی حمایت کرده و حوزه هنری را برای چاپ و توزیع کتاب جشنواره همراهی کنند تا این کتاب‌ها در سراسر ایران دیده شود.

سردبیر مجله ایران کارتون در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع اقتصاد مقاومتی که برای هشتمین جشنواره سراسری کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی انتخاب شده است به مسؤولیت هنر به‌ویژه هنر کاریکاتور در فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی پرداخت و خاطرنشان کرد: برگزاری خود این جشنواره به‌نوعی اقتصاد مقاومتی است؛ چراکه این هنرمندان توانسته‌اند با کمترین هزینه مؤثرترین اتفاق را رقم بزنند.

وی اظهار داشت: هنر زمینه متعالی و مؤثری برای پرداختن به این مفاهیم ارزشی است به‌ویژه هنر کاریکاتور که یک هنر بی‌کلام و دارای زبان بین‌المللی و قابل‌فهم برای همه بوده و به دلیل اینکه از چاشنی طنز بهره‌مند است مقبولیت خاصی در بین مردم و حتی مسئولان دارد.

مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری تهران در ادامه با دعوت از دوستان و هنرمندان برای شرکت در این جشنواره، افزود: برای رشد و ارتقای جشنواره در مرحله اول باید از این جشنواره حمایت کنیم.

به گفته وی در حقیقت حضور هنرمندان در این جشنواره حمایت از جشنواره است و من با کمال میل شرکت در این جشنواره را به تمام دوستان و هنرمندان پیشنهاد می‌کنم.

گفتنی است، مهلت ارسال آثار به هشتمین جشنواره سراسری کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی با شعار «همه مسئولیم» که قبلاً 20 مردادماه اعلام شده بود به مدت یک هفته و تا 27 مردادماه تمدید شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند به‌منظور کسب اطلاعات بیشتر و ارسال آثار برای شرکت در جشنواره به سایت جشنواره به نشانی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید مراجعه کنند.

 

منبع

.............................................................

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

.

radiosite11chelegi

ایران کارتونتبریز تونشیرین طنز