امروز : جمعه, 10 فروردين 1403

shahre-hoshmand         

:::

در حاشیه هشتمین جشنواره سراسری کارتون حوزه هنری خراسان شمالی / سجاد رافعی: ضرورت راه‌اندازی دبیرخانه دائمی جشنواره کاریکاتور خراسان شمالی

__________________________________________

کارتونیست برجسته کشور گفت: ایجاد دبیرخانه دائمی جشنواره سراسری کاریکاتور خراسان شمالی یا ساخت موزه کارتون می‌تواند سبب ارتقای بیش از پیش این جشنواره شود. 

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری خراسان شمالی، سجاد رافعی، کاریکاتوریست برجسته کشور، با اشاره به برگزاری هشتمین دوره جشنواره سراسری کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی، اظهار کرد: باید قبول کرد که برگزاری منظم یک جشنواره در طی سالیان اخیر یکی از سخت‌ترین کارها است.

وی افزود: با وجود این جشنواره سراسری کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی اکنون به‌عنوان یک برند در بین جشنواره‌ها شناخته می‌شود و همه کارتونیست ها این جشنواره مناسب را در تقویم سالیانه خود در نظر می‌گیرند.

رافعی در ادامه با اشاره به راهکارهای ارتقای این جشنواره، خاطرنشان کرد: استفاده از آثار نمایشگاه در تبلیغات محیطی، اختصاص یک جایزه به انتخاب مردم و نشان دادن آثار در فضای عمومی شهر، برگزاری ورکشاپ برای کودکان و نونهالان به‌منظور زمینه‌سازی اهداف جشنواره و ایجاد دبیرخانه دائمی جشنواره یا ساخت موزه کارتون می‌تواند سبب ارتقای بیش از پیش جشنواره سراسری کاریکاتور خراسان شمالی شود.

وی افزود: هنر کارتون با توجه به برش و صریح بودن زبان آن، در شرایط کنونی یکی از تأثیرگذارترین هنرهای بصری بوده و باید قبول کرد اکنون ذهن مخاطبان و مردم گرایش بیشتری به پیام‌های بصری دارد تا پیام‌های نوشتاری و این مهم‌ترین ابزار کارتون و کاریکاتور است که می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن بیشترین انتقال پیام رو داشته باشد.

رافعی با اشاره به برگزاری هشتمین جشنواره سراسری کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی با موضوع اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: درمجموع برای حل مشکلات اقتصادی کنونی کشور نیاز به همبستگی و اتحاد ملی داریم تا مشکلات اقتصادی موجود با نگاه جهادی حل شود.

وی تصریح کرد: جشنواره سراسری کاریکاتور خراسان شمالی با موضوع اقتصاد مقاومتی و با محورهای تولید داخلی، جلوگیری از قاچاق کالا و موارد مشابه می‌تواند زمینه‌ساز فرهنگ «همه مسئولیم» در رابطه با اقتصاد مقاومتی باشد.

این هنرمند کاریکاتور در خاتمه با دعوت از کارتونیست های سراسر کشور برای شرکت در جشنواره سراسری کاریکاتور خراسان شمالی گفت: من همیشه در این جشنواره شرکت کرده و امسال هم به امید خدا برای این جشنواره کار اجرا می‌کنم.

 

منبع

.............................................................

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

.

radiosite11chelegi

ایران کارتونتبریز تونشیرین طنز