امروز : پنج شنبه, 09 فروردين 1403

shahre-hoshmand         

:::

در حاشیه هشتمین جشنواره سراسری کارتون حوزه هنری خراسان شمالی / استاد بهمن عبدی: کاریکاتور در ایران رشته مظلوم و مهجور است

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

هنرمند پیشکسوت کارتون و کاریکاتور با بیان اینکه کاریکاتور رشته مظلوم و مهجوری در ایران است، گفت: با تمام موفقیت‌هایی که هنرمندان کاریکاتور ایرانی در عرصه کاریکاتور کسب کرده و توجه همه هنرمندان دنیا را به ایران جلب می‌کنند؛ اما همیشه کاریکاتور در حالت مهجوریت قرار داشته است. 

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری خراسان شمالی، بهمن عبدی، پیشکسوت کاریکاتور، گرافیست و پویا نمای ایرانی از نوشهر، با استقبال از برگزاری هشتمین جشنواره سراسری کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی، اظهار داشت: با برگزاری جشنواره‌ها همیشه احساس شور و شعف به من دست می‌دهد.

وی با مثبت ارزیابی کردن هفت دوره جشنواره سراسری کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی، افزود: بیشتر اوقات شاهد برگزاری جشنواره‌ای هستیم که بعد از یک یا دو دوره به فراموشی سپرده شده است؛ اما اینکه در خراسان شمالی منتظر هشتمین دوره از جشنواره سراسری کاریکاتور هستیم گواه عملکرد حرفه‌ای مسئولان حوزه هنری استان و موفقیت جشنواره است.

عبدی اضافه کرد: اینکه جشنواره به طور متوالی برگزار می‌شود، هم شرکت‌کنندگان و هم داوران از روند برگزاری جشنواره رضایت دارند، موضوعات فاخری برای جشنواره انتخاب می‌شود، از جوایز خوبی برخوردار است و ارزش مادی دارد و همچنین جوایز به‌موقع پرداخت می‌شود بیانگر موفقیت جشنواره است.

وی با بیان اینکه باید به مدیریت جشنواره سراسری کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی ستاره و نشان برتر اهدا کرد، ادامه داد: در دنیا به چنین حرکت‌های ارزنده‌ای ستاره می‌دهند و به این طریق کیفیت عملکرد دیگران را نشان می‌دهند.

 عبدی گفت: به نظر من درزمینه مدیریت جشنواره سراسری کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی باید به عباس ناصری از بزرگان عرصه کاریکاتور یک ستاره مجزا داد؛ چراکه بار هفت دوره از جشنواره را با تمام کمبودها و کاستی‌ها به دوش کشیده و در این راه موفق عمل کرده است.

وی اظهار کرد: امیدوارم برگزاری جشنواره‌ها قائم به شخص نباشد و اگر روزی کسی دیگر در جایگاه عباس ناصری قرار گیرد بتواند همین خط و مشی را ادامه داده و در راستای ارتقای جشنواره تلاش کند تا شاهد خروجی بهتری از جشنواره باشیم.

عبدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری هشتمین دوره جشنواره سراسری کاریکاتور خراسان شمالی با موضوع اقتصاد مقاومتی به مسئولیت هنر کاریکاتور در فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی پرداخت و تصریح کرد: هنر کاریکاتور در فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی به مدیران، مجریان و دست‌اندرکاران کمک می‌کند؛ چراکه هنرمندان عرصه کاریکاتور با روحیه و احساس لطیف نسبت به خودکفایی اقتصادی ایران عِرق فراوانی داشته و احساس و برداشت‌های خود را در قالب کاریکاتور نشان می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: در حقیقت هر هنرمند به میزان اطلاعات عمومی و آشنایی که با اقتصاد کشور و مسائل سیاسی و اجتماعی کشور و حتی محل زندگی خود دارد می‌تواند در فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی در جامعه نقش مهمی داشته باشد.

این پیشکسوت عرصه کاریکاتور در ادامه، اظهار داشت: هنرمندان و هنرجویان عرصه کاریکاتور با این جشنواره‌ها رشد پیدا می‌کنند و ما همیشه منتظر هستیم جشنواره‌ای برگزار شود تا هنرمندانی از استان‌های گوناگون در آن شرکت کنند و تأثیر کاریکاتور بر موضوعات گوناگون و مردم را بازتاب دهند.

عبدی با بیان اینکه به دوستان و هنرمندان پیشنهاد می‌کنم تا در این جشنواره شرکت کنند، افزود: اگر قرار باشد فقط حرف بزنیم و درزمینه کاریکاتور عمل و اقدامی نکنیم فقط شعار داده‌ایم؛ به همین دلیل از صمیم قلب برای بهتر اجرا شدن این جشنواره به برگزارکنندگان آن کمک می‌کنیم.

منبع

.............................................................

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

.

radiosite11chelegi

ایران کارتونتبریز تونشیرین طنز