امروز : پنج شنبه, 09 فروردين 1403

shahre-hoshmand         

:::

 

فراخوان هشتمین جشنواره سراسری کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی / 1396

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

یک وظایفی است که همه‌ی ما باید به عهده بگیریم. هم آحاد ملّت، هم مسئولین دولتی، هم مسئولین قضائی، هم مسئولین قوّه‌ی مقنّنه یک وظایفی دارند....

 یکی از کارها، دخالت دادن مردم در کار تولید است؛ مردم باید در کار تولید دخالت داده بشوند...  مردم را دخالت بدهند. جمهوری اسلامی در کار جنگ و دفاع از کشور ..... با مدیریّت درست و با گزینش‌های صحیح توانست مردم را بسیج کند، وارد این میدان کند و جنگ را ببَرد. وقتی مردم در کار دفاع از مرزها وارد میدان شدند -کاری که مربوط به دولت‌ها و مربوط به ارتش‌ها است- توانستند پیش بروند؛ بسیاری‌ از برجستگان نظامی ما، مردمی و بسیجی‌اند؛ بسیجی بودند و بسیجی هم مبارزه کردند، بسیجی هم شهید شدند؛ خب کار اقتصاد به طریق اولی همین‌طور است. کار اقتصاد یک کار مردمی است؛ اگر در زمینه‌‌ی مسائل اقتصادی مردم را در میدان وارد بکنیم و مردم نقش‌آفرین بشوند در میدان اقتصاد و میدان تولید، یقیناً پیش خواهد رفت.

 یکی از مسائل بسیار مهم در مسئله‌ی تولید داخلی، احساس مسئولیّت آحاد مردم است....کار، فقط به عهده‌ی مسئولین نیست، ]بلکه] کار به عهده‌ی خود مردم هم هست. اینکه ما روی تولید داخلی تکیه می‌کنیم، خب حتماً مصرف داخلی هم مورد توقّع است. چرا مردم به مصرف تولیدات داخلی کم‌توجّهی می‌کنند؟ البتّه خوشبختانه در این اواخر یک کارهایی دارد انجام می‌گیرد؛ بعضی از فروشگاه‌ها فقط تولید داخلی را عرضه می‌کنند. مصرف‌کننده‌ی ایرانی برای آن چیزهایی که در داخل تولید می‌شود، ارجحیّت قائل باشد و دنبال اسم خارجی و مارک خارجی و نام خارجی ندوند؛ یکی از توقّعات این است.

 یکی از توقّعات این است که جوانهای عزیز ما واقعاً دنبال کار باشند و بی‌حالی و بی‌مسئولیّتی وجود نداشته باشد. یکی از کارهایی که واقعاً بر عهده‌ی عموم مردم است، همین مسئله‌ی احساس مسئولیّت است؛ باید احساس مسئولیّت بکنند... بنده از کارآفرینان کشور دعوت می‌کنم که وارد میدان تولید و کار بشوند و ان‌شاءﷲ در این زمینه کار انجام بدهند.

"همه‌ی ما مسئولیم؛ هم پیش خدای متعال، هم پیش ملّت بایستی پاسخگو باشیم...."

 سال‌هاست نام سال در پیوند با اقتصاد برگزیده شده است تا چه بسا تحرکی بیش‌تر به بخش‌های گوناگون حکومت داده و جامعه را در قبال اصلی‌ترین مسائل‌اش هوشیار و فعال سازد؛ مباحثی که مطرح شد برگرفته از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه‌ای در باب اقتصادی مقاومتی و تبیین نقش آحاد مردم در تحقق این مسأله مهم می‌باشد. آن چیزی که در این مباحث بیشتر جلوه می‌کند این است که تحقق اقتصاد مقاومتی در گِرویه همدلی و همراهی همه اقشار شامل مردم، دولتمردان، نخبگان علمی و اقتصادی و تمام آحاد جامعه بالاخص جوانان است. 

بی شک یکی از بهترین راه‌های تحقق و ایجاد چنین همدلی و همراهی، همچنین تبدیل شدن گفتمان اقتصاد مقاومتی به گفتمان همه‌گیر اقشار مختلف مردم و ایجاد حس مسئولیت‌پذیری عمومی، بهره‌مندی از گیراترین، اصیل ترین و خالص‌ترین  زبان‌ها یعنی هنر است.  

به همین منظور حوزه هنری خراسان شمالی هشتمین دوره جشنواره سراسری کاریکاتور این حوزه را با عنوان

 # همه مسئولیم#  برگزار می‌کند.

 

موضوع:

همه مسئولیم

محورهای جشنواره:

- همه مسئولیم برای مبارزه با مفاسد اقتصادی

- همه مسئولیم برای خرید و حمایت از کالای داخلی با کیفیت

- همه مسئولیم برای مبارزه با قاچاق کالا

- همه مسئولیم برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی 

- همه مسئولیم بویژه کارآفرینان، جوانان و نخبگان برای رونق تولید – اشتغال- اقتصاد 

- همه مسئولیم برای مبارزه با  واردات کالاهایی که در داخل به‌قدر کافی تولید می‌شود

- و سایر موضوعات مرتبط

 

مقررات:

ـ شرکت برای کلیه هنرمندان علاقه‌مند آزاد است.

ـ تکنیک خلق آثار آزاد است. 

ـ هر هنرمند مي‌تواند حداکثر با ارایه 6 اثر در  جشنواره شرکت نمايد.

ـ اندازه آثار ارسالی باید با طول یا عرض 2000 Pixel و فرمت  JPGو 300 DPI باشد.

ـ آثار راه یافته به نمایشگاه در کتاب جشنواره چاپ و یک نسخه به صاحبان آثار اهدا می‌گردد.

ـ به همراه آثار باید نام کامل، شماره تماس ثابت و همراه، آدرس دقیق پستی و بیوگرافی هنرمند در یک فایل نوشتاری (Word)  به انضمام تصویر هنرمند ارسال گردد.

ـ شرکت کننده با ارسال اثر می‌پذیرد که: دبیرخانه جشنواره، حق استفاده تبلیغاتی، نمایشگاهی و انتشار آثار در فضای مجازی و مطبوعات را با ذکر نام هنرمند خواهد داشت.

 

جوایــــــز:

ـ نفر اول : سی  میلیون ریال به همراه تندیس و لوح افتخار جشنواره

ـ نفر دوم : بیست و پنج میلیون ریال به همراه تندیس و لوح افتخار جشنواره

ـ نفر سوم : بیست میلیون ریال به همراه تندیس و لوح افتخار جشنواره

 ـ 10  تقدیر پنج میلیون ریالی  به همراه تندیس و لوح افتخار جشنواره

 

مهلت ارسال آثار :

27  مرداد 1396

 

زمان برگزاری اختتامیه و نمایشگاه آثار:

شهریور ماه 1396

 

 

آدرس ارسال آثار: 

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

 

هنرمندان می‌توانند جهت عضویت در سامانه اطلاع‌رسانی جشنواره سراسری کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی، نام و نام خانوادگی، سال تولد و  شهر محل اقامت  خود را به شماره 30002196 پیامک نمایند.  

 

کسب اخبار و اطلاعات جشنواره:

www.artbojnourd.ir

www.cartoonmag.com

.............................................................

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

.

radiosite11chelegi

ایران کارتونتبریز تونشیرین طنز