امروز : جمعه, 10 فروردين 1403

shahre-hoshmand         

:::

 

ورک شاپ دو روزه کارتون و گرافیک با موضوع حقوق بشر امریکایی در بجنورد برگزار شد

 ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری خراسان شمالی، به مناسبت هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی ورک شاپ «کارتون، کاریکاتور و پوستر» با حضور هنرمندان استان در محل نگارخانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بجنورد برگزار شد.

این ورک شاپ به همت حوزه هنری خراسان شمالی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از بیست و نهم تا سی‌ام خردادماه برگزار شد که 15 هنرمند در آن حضور داشتند و در زمینه‌های کارتون، کاریکاتور، تصویرسازی و گرافیک هنرآفرینی کردند.

در روز نخست این ورک‌شاپ هنرمندان شرکت‌کننده ضمن آشنایی با موضوع کارگاه، به ایده‌یابی پرداخته و در روز دوم اقدام به تولید اثر کردند که درمجموع حدود 25 اثر با موضوعات مرتبط به سیاست‌های مداخله‌جویانه، جنگ‌طلبی و حمایت از تروریسم از سوی آمریکا تولید شد.

آثار تولیدی این ورک‌شاپ به دومین جشنواره بین‌المللی هنری حقوق بشر آمریکایی ارسال می‌شوند که بر اساس برنامه امسال به میزبانی استان البرز برگزار خواهد شد.

در بخش جنبی این ورکشاپ نمایشگاه آثار هنرمندان خارجی و داخلی نخستین جشنواره بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی در نگارخانه بجنورد برپا شد و این نمایشگاه تا عید سعید فطر برای بازدید علاقه‌مندان دایر خواهد بود.

گفتنی است، ششم تیرماه سال 1360 سالروز سوءقصد منافقان به رهبر معظم انقلاب اسلامی، هفتم تیر 1360 شهادت دکتر بهشتی و 72 تن از یارانش، یازدهم تیر 1361 سالگرد ترور شهید صدوقی امام جمعه یزد، هشتم تیر 1360 ترور شهید محمد کچویی رییس زندان اوین، هشتم تیر 1366 بمباران شیمیایی سردشت و دوازدهم تیر 1367 مصادف با سالروز ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایران به دست آمریکا در خلیج فارس است.

به همین مناسبت از ششم تا دوازدهم تیرماه از سوی شورای مرکزی هماهنگی تبلیغات اسلامی به‌عنوان هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی نام‌گذاری شده است.

.............................................................

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

.

radiosite11chelegi

ایران کارتونتبریز تونشیرین طنز