امروز : جمعه, 10 فروردين 1403

shahre-hoshmand         

:::

آیین رونمایی از پوستر هفتمین دوره جشنواره سراسری کارتون حوزه هنری خراسان شمالی / بجنورد / 1395

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

به گزارش روابط عمومي حوزه هنري خراسان شمالي، عصر ديروز آیین رونمایی از آثار نقاشی هنرمندان استان و پوستر هفتمین جشنواره سراسری کاریکاتور با موضوع " نفوذ " با حضور سرپرست حوزه هنري خراسان شمالي، مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری خراسان شمالی، رئيس دانشگاه بجنورد، معاونت هنري اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان و جمعي از هنرمندان برگزار شد و این جشنواره به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.

 وحید نمازی، رییس حوزه هنری استان خراسان شمالی در این مراسم با اشاره به اینکه تاکنون شش دوره جشنواره سراسری کاریکاتور در استان برگزار شده و اکنون خراسان شمالي یکی از قطب‌های کاريکاتور کشور است. وی با بیان اینکه امسال هفتمین دوره جشنواره سراسری کاریکاتور با موضوع نفوذ برگزار می‌شود، اضافه کرد: این جشنواره از امروز به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرده و هنرمندان سراسر کشور تا شهریور فرصت دارند آثار خود درباره موضوع نفوذ را به حوزه هنری خراسان شمالی ارسال کنند تا در شهریورماه با انتخاب آثار برتر و برگزاری اختتامیه از صاحبان آثار برتر تجلیل شود.

 نمازی با اشاره به رویه انتخاب موضوع در جشنواره سراسری کاریکاتور، اظهار کرد: مسائلی چون لزوم افزایش جمعیت، سبک زندگی ایرانی و اسلامی و غیره از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب و نظام اسلامی هستند که در سال‌های گذشته به عنوان موضوع جشنواره سراسری کاریکاتور انتخاب شده بودند.

 وی با اشاره به اینکه نفوذ دشمنان نیز یکی از این دغدغه‌ها و هدف اصلی آن تغییر باورها، اعتقادات، نگاه‌ها و سبک زندگی عموم مردم و افراد تاثیرگذار است، خاطرنشان کرد: دبیرخانه جشنواره این موضوع را برای امسال انتخاب کرد تا هنرمندان بتوانند با استفاده از زبان هنر، نگاه تیزبین و نکته سنج خود با تولید آثاری فاخر علاوه بر تبیین اهمیت مساله نفوذ در ایجاد دغدغه برای حراست از  کیان کشور و نظام اسلامی  بکوشند.

 نمازی در ادامه از راه‌اندازی خانه کاریکاتور در خراسان شمالی خبر داد و گفت: با توجه به ظرفیت و توانمندی بالای هنرمندان کاریکاتوریست خراسان شمالی، در آینده‌ نزدیک خانه کاریکاتور استان به منظور پیشرفت و ساماندهی بهتر این هنرمندان در خراسان شمالی راه‌اندازی خواهد شد.

 

 محمود ثمینی، مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری خراسان شمالی نیز در این آیین با اشاره به ارزش و جایگاه کار هنرمندان، اظهار کرد: ترویج مناسب فرهنگ ایثار و شهادت با استفاده از فیلم و یا یک اثر هنری بسیار بیشتر از سخنرانی و خطابه تأثیر دارد.

 وی اضافه کرد: انتقال انتقادها و کاستی‌های فرهنگی و اجتماعی به مسؤولان نیز کار بسیار ارزشمندی است که هنرمندان آن را انجام می‌دهند به‌گونه‌ای که هنری چون کاریکاتور می‌تواند با زبان انتقادی و شیرین، بسیاری از کج‌روی‌ها و کاستی‌های موجود در جامعه را اصلاح کند.

 ثمینی همچنین با اشاره به انتخاب موضوع نفوذ برای هفتمین جشنواره سراسری کاریکاتور، تصریح کرد: هنرمندان در رشته‌های مختلف هنری باید مراقب باشند خود آن‌ها هدف نفوذ دشمنان قرار نگیرند چراکه در چنین صورتی آثار آن‌ها نیز تحت‌الشعاع قرار گرفته و ارائه این آثار در بین مردم نتایج نامناسبی را در پی خواهد داشت.

گفتنی است، در اين مراسم از 12 اثر نقاشي هنرمندان خراسان شمالي از جمله مرتضي اکبري، زهره پرمو، ليلا اسکندري، افسانه عليدوستي و تقي رضايي که با موضوع مدافعان حرم، دفاع مقدس و شهداي غواص خلق شده بود نيز رونمايي و در پایان با اهدای لوح تقدير و هدایایی از آنها قدردانی شد.

طراحی پوستر هفتیمن دوره جشنواره سراسری کارتون حوزه هنری خراسان شمالی را جلال پیرمرزآباد هنرمند خوب کارتونیست و گرافیست کشورمان بر عهده داشتند.

 منبع: آرت بجنورد

 .............................................................

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

.

radiosite11chelegi

ایران کارتونتبریز تونشیرین طنز